första söndagen i maj

Skönt med en ledig dag. Men den kunde ju ha börjat lite bättre. L jobbar idag 6-15, så imorse när han redan var på jobbet så levde killarna om ordentligt. De bråkade och gapade medans deras trötta mamma försökte få sömn.
Har varit ute och sparkat boll, sänkt Alvins sadel och försökt få honom att bromsa bättre på cykeln och haft pappa med sambo här på fika.
Klockan 16 idag ska Alvin gå på sin första fotbollsträning. Jag hoppas att han tycker att det är lika roligt som han tror att det är. Han längtar ordentligt tills klockan ska bli fyra!

Igår efter jobbet så hämtade vi plattor hos Lowes klasskamrat. Vilket kånk! Jag har träningsvärk i överarmarna, ganska oskönt. Sen gjorde jag en hemmagjord supergod pizza. Köpte en påse chips oxå som vi smaskade på till Robinson.
Tittade på film oxå som jag köpt, Australia med Nicole Kidman, Helt ok. Kom i säng ganska sent, därav tröttheten.

6 veckor kvar att jobba innan våran semester. Sex veckor att bearbeta att jag ska flyga. Alvin har lovat att hålla mig i handen under flygturen. Vilken tur att jag har så omtänksamma barn! De vet att jag är rädd, men jag har lyckats hålla det på den nivån att det inte smittat över till dom. Det känns bra. Jag har lyckats med något som kan vara väldigt svårt. *bra Pillan*

L ska försöka få bort vattenpumpen på min bil idag. Jag hoppas så innerligt att det går smidigt, för imorrn ska den ju in och få en ny stötfångare och lykta efter syrrans grannes påbackning. Vill inte dra ut på saker å ting. Vill få den i bra skick så att den kan säljas, så jag kan få en ny. Vill inte cykla heller, för det ska visst bli regn nu i veckan.
Snälla vattenpump.....lossna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback