Kvällsmatsdilemma

NU är vi hemma igen efter barnkalaset. Trodde att barnen skulle vara helt slut nu när vi kom hem. Men inte då! Nu sitter de och tittar på den ena filmen som vi köpte idag. L är nere i källaren och snickrar ihop byrån som vi handlade på Ikea.
Ganska trevligt med dessa barnkalas på Busborgen, för då hinner man prata med de andra föräldrarna om ditten och datten. Bl a husrenoveringar, barnen, semesterplaner mm mm mm. Hux flux så plingar det till i högtalaren två timmare senare: "Alla som varit på Antons kalas......Antons kalas.....ska samlas på uppsamlingsplatsen"
Man har suttit i 2 timmar med det känns inte alls så långt. (tack å lov)

Jag tittade lite snabbt i kylen o frysen nu vad som ska bli till kvällsmat. Det fanns inget lockande......Så nu är frågan, ska man åka till Ica och köpa hem och laga mat hemma....eller ska man åka till en pizzeria? *hmmmmmm*
Pizzerian känns mera lockande, men första alternativet känns mera....vad ska vi kalla det......vettigt. (?) Och mindre dyrt. Det har gått en del pengar idag.

Haha, måste berätta om när jag tittade på mobilerna på Elgiganten. Jag visade säljaren vilken mobil jag har idag och att jag var missnöjd att den inte har radio. Jo, den skulle visst ha det enligt honom. Nääe, sa jag. Har jag missat det efter 1½ år??!! Han rotade igenom min mobil och erkände att han hade fel och att de måste ändra på sina skyltar! Tänkte väl!! Jag har ALDRIG fel. *blink *

Imorgon är det en ny arbetsvecka. Nåt som är roligt är att P kommer tillbaka till jobbet.
Ledig på torsdag. Sen är det dags att resa till Småland  veckan efter igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback