Jag är så stolt

Hämtade grannen Margaretas nyckel i förmiddags. Vi blev bjudna på fika och satt och pratade en stund. Vi brukar få hemgjord saft av henne på somrarna och barnen visste mycket väl att hon har mera i källaren. Så de frågade om de kunde få ta hem saft till oss, och det fick vi. De fick även varsitt kuvert med pengar som de ska få köpa påskägg för, eftersom hon kanske inte hinner hem till dess efter sin operation. De fick 100:- var! Den kvinnan är genomsnäll!

Sen har vi varit ner till tågstationen för att hämta mina tågbiljetter. Åker till Stockholm imorron.
När vi ändå var neråt stan så åkte vi in till centrum och där handlade vi lite leksaker. Jag är alldeles för snäll, de har leksaker så de drunknar, men ändå lyckas de att få mig att köpa mera......Ska ta en rejäl rensning i deras lådor och hyllor inom kort.

Klockan 15 slutade L jobbet och strax därefter kom Milla med familj hem till oss. Bjöd på lite fika och det blev en hel del semesterprat. Utlandsresor, alltså. Fredrik var så sugen på att tågluffa med familjen, och jag tycker att han är smått galen! *s* Vill själv hellre ta ett plan dit vi ska och sen bara njuuuta!!!! Men efter lite fundering så kom vi fram till att båtluffa ändå var helt ok.

När gästerna åkte hem bytte jag om och drog iväg till gymmet. Testade att springa i 32 minuter, samma tid som jag spang vårruset på förra året. Jag gick faktiskt en kort stund i två omgångar- men kom ändå 5,1 km. Så det är en klar förbättring!! Jag kommer att klara det galant! *stolt*

Jag köpte fläskfilé och bacon idag, så jag beställde det färdiglagat tills jag kom hem efter träningen. Fy tusan så gott!! Med potatiskroketter och L´s supergoda champinjonstuvning! Hela familjen åt så vi storknade......
Kanske inte det smartaste att äta idag, borde ha ätit sallad, men det blir till att hålla in magen. *s*

Dags att natta barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback