vuxensnack med sexåring.....

Jag har varit ganska duktig idag. Missade frukost, men åt en mandarin när jag kom till jobbet. Mörkt bröd och frukt till fm-fika. Sen åt jag matlåda från Weight Watchers (jag bantar verkligen inte, men det skadar inte att vara nyttig). 
Men på eftermiddagen åt jag havreflarn med choklad på. 2 stycken! Jag ska ju undvika socker i veckorna, så jag har inte ens druckit saft på jobbet, bara vatten. (alla dricker kaffe utom jag- men jag har inte blivit så vuxen än)
Är ganska nöjd ändå. 
Alldeles nyss kom en av de svåraste frågorna man kan svara på till en 6-åring. Lowe frågade mig hur bebisar kan komma in i magen?...Han har ju länge vetat att det kommer in små bebisfrön i magen som växer sig stora, men han fattar väl nu att det är något mer som händer...... Jag var inte beredd, så jag svarade bara att det var lite invecklat och svårt att förklara för honom, Men då säger ungen: men mamma, berätta lite försiktigt då..."   Ja....*harkel*.....mamman och pappan kramas lite så kommer fröet in i magen.....räcker det inte så? Och det gjorde det visst, för han frågade inget mera *s*. Eller så tyckte han att mamma var värdelös att berätta helt enkelt. *asg* Han är ju så stor nu att det känns dumt att luras, men samtidigt liiite för tidigt att köra hela sanningen......ja, det kommer nog aldrig att kännas som rätt tillfälle.

Nu ska han sova, så jag måste gå och kramas en stund.....


Kommentarer
Postat av: Milla

Hahaha, ja den frågan har jag fått svara på också :) Sist var för någon månad sedan och då blev det bokläsning till svar. Vi har en bok som heter "Så blev jag till" och den här gången läste jag allt. Tidigare har jag hoppat över vissa bitar. Jag var beredd på ännu mer frågor eller nåt men ingenting. Inte ens en kommentar! Han var så nöjd med berättelsen i boken.... Sen har han inte frågat mer :D

2009-01-12 @ 20:22:11
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: pillan

Å den boken har vi ju! Jag har oxå hoppat över vissa stycken, tar det sen när Lowe är som Colin. s

2009-01-12 @ 20:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback