socker socker socker

Vet du att alkohol är en drog?
Dum fråga.


Vet du att tobak är en drog?
Dum fråga.


Vet du att socker är en drog?
Kanske inte en så dum fråga.

"Efter alkohol och tobak är socker det skadligaste beroendeframkallande medel som människan stoppar i sig. Om ett nytt livsmedel som introducerades i dag uppvisade bara hälften av de (bi)verkningar som socker har skulle det omedelbart förbjudas."



Jag är fast i skiten! Vem f*n är så sugen att de tar fram hela artilleriet och bakar knäck och kladdkaka och grädde? Åker i panik till Ica 10 minuter innan de stänger, för att köpa godis? Letar igenom skåp och lådor ifall man skulle kunna hitta nåt sött..........
Jag letade efter kex till ostarna idag som L köpte för några dagar sen. Och till min lycka hittade jag inga kex, utan en hel påse med MARÄNGER! Jag åt upp påsen på nolltid. Så himla gott, men sen får jag ångest....jag vet ju vart det sätter sig.....på magen o rumpan! Men jag kan ju bara inte stå emot alls.


Jag ska verkligen försöka att motstå. På jobbet är det ju fika varje em. Vad gör jag då? Och jag dricker alltid saft, ska jag dricka vatten då? Jag tycker inte ens om vatten! (för det smakar inte sött)
Jag är inte orolig bara för att bli fet....jag kan ju förstöra mina organ.....dö i förtid......(och bli fet)


Ge mig styrka att inte äta godis, fikabröd och dricka saft/läsk. (är ju galen i Cola light oxå.......*suck*)
Men eftersom det inte är socker, utan aspartam.....så kanske jag kan dricka Cola light??.....*hoppfull*

Jag kanske skulle isoleras, sättas på en öde ö i några veckor.....DÅ kanske jag skulle vara en ny människa som återvände hem, (och säkert köpa världens största godispåse för att ta igen allt jag missat *s*)


Peppa mig nu!




Kommentarer
Postat av: pernilla h

jag är ju lite i samma situation så jag vet hur du har det. Och det är hemskt! Men jag har bestämt mig för att iaf ha läsk hemma för att dämpa suget lite när det infaller och det funkar rätt bra faktiskt. Ett tips kanske? :) Peppa peppa... hehe kram

2009-01-07 @ 14:48:25
URL: http://gnarpy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback