morgonbestyr

Varför är det likadant varje morgon? Var är termobrallorna? Vantarna? Ryggsäcken? osv osv
Varje morgon ringer man den man är gift med och frågar alla dessa frågor. Oftast hänger ytterkläderna kvar på dagis/fritids, precis som idag. Men L hade inte hittat Alvins kofta. När jag kommer dit nu på morgonen så hittar jag koftan, 2 st långärmade tröjor, byxorna han hade på sig när han lämnades där (han hade extrabrallor på sig hem för att det var så blött igår) och hans termobrallor och vantar.
Däremot hittade jag inte allt hos Lowe. L hängde in hans termobrallor o vantar i torkskåpet så de skulle vara torra när han kom på morgonen. Bara brallorna var kvar.......Det är alltså andra gången på kort tid som han tappat bort (i det här fallet så vet jag ju att det är någon som tagit ) hans vantar. Och såna vantar är inte billiga!! Fan det är ju nästan en hundring paret! Jag hoppas att de kommer fram under dagen, nån kan ju faktiskt ha tagit fel.

Imorse ville Alvin prompt prata med sin pappa i telefon. Så han fick ringa upp och det enda han säger är:
Hej pappa!.......vet du.........när ska vi åka på semester? Jaha........ Och så ger han luren till mig. Enkelt!
Jag trodde att det var något viktigare eftersom han stod  grät hysteriskt när jag la på luren efter mitt samtal med L.

Nu ska jag åka till jobbet.
En dag till.
Ledig imorgon.
Najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback