.....men baka det kan jag

Jag har jobbat idag till kl 16. Det sista jag gjorde när jag gick från jobbet var att jag fick syn på en chokladask och tog en bit. Det skulle jag inte ha gjort!!! Fy tusan vad sötsugen jag blev......... Johan försökte påminna mig att jag sagt att jag bara ska äta godis på lördagar....men jag svarade snabbt " det är ju helg nu!" Alltid svar på tal.
Så när jag kom hem hade jag redan planerat att baka KNÄCK! Varför äter man det bara till ju? Det går ju att äta året om. Så himlans gott, juh!
Lowe hade fått nya hockeyrör när jag kom hem, så han och L skulle till planen. Alvin gillar inte att åka skridskor, så han och jag åkte till affären och handlade ingredienser till knäcken och kladdkakan. (!)
Alvin var väldigt duktig att hjälpa mig i köket.


Har gjort upp med Johan att jag får komma lagom till öppning på onsdagar, så jag kan träna innan jobbet. Ska börja springa på bandet, tänkte jag. Det är ju längesen jag gjorde det nu, men jag har faktiskt ett sug i kroppen att komma igång. Och det är inte likt mig!


Imorgon ska jag hem till syrran med pojkarna, och träffa pappa o Monica. L jobbar, så det är min och pojkarnas dag.

Jag hoppas att den blir bra. Sista dagen på jullovet.......



kladdkaka med grädde och knäck.
Den sockerberoendes räddning en tisdagskväll. *s*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback