Kakor och kakor

Nu har vi varit på kalas. Mycket gott att äta, både matpajer av flera slag och en himlans massa fika och tårtor. (flera olika tårtsorter...skitsvårt att välja!) Så nu är jag mätt och belåten, behöver nog inte äta förräns imorrn. Och blir jag hungrig så har vi godis kvar från igår. *ler*
Idag tog Alvin en massa kort med min kamera. När jag sen la in alla i datorn så såg jag något hemskt. Mig själv bakifrån tittandes in i garderoben, med bh och byxor. Ingen vacker syn.....Jag måste träna! Träna, träna träna!!!!!! Jag vill ha tillbaka min figur som jag hade för barnen. Vart tog den vägen?! Jag ska hitta den!!!! Det är mitt mål 2009, hitta det som jag tappat......hitta figuren! (och helst före beach 2009!)
Till att börja med måste man rannsaka sig själv: "hej, jag heter Pernilla och jag är sockerberoende....."
Sen då? Hur kan man sluta äta godis och fika? KAN man det över huvudtaget?????



Det här, kära vänner, är jag i ett nötskal. SÅ fort det finns nåt sött och gott så är jag där....och trycker i mig det och känner mig så jävla nöjd. Men det måste bli en ändring på det.....
Mitt största mål i år (förutom att hitta figuren, men det hör lixom ihop lite) är att klå min tid från förra året på Vårruset. Då hade jag börjat springa ca 1½ månad innan och klarade loppet på 32 minuter. I år ska jag vara under 30 minuter. Helst mellan 25-30 minuter. Om ni vore så snälla att peppa mig att INTE ta den där kakan om ni ser mig vara på väg....så vore det väldigt snällt. Just då i det ögonblicket så kanske jag inte tycker att ni är så snälla, men i längden så blir jag nog tacksam.

JAG SKA KLARA DET! 2009 ÄR MITT ÅR! JAG BESTÄMMER SJÄLV HUR DET SKA BLI, OCH JAG VET VAD JAG VILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback