ett enda ätande

Nu har vi varit på en liten shoppingrunda. Började på Ikea, lämnade in barnen på barnpassningen, och sen fick jag och L gå i lugn och ro. Tog en liten fika därinne och handlade en himlans massa julgranspynt! Hur billigt som helst!!!
Våran fibergran kastade jag ut på nyårsdagen, men den ville mamma ha, så den bor på Aspö nu. Nästa år bestämmer jag (igen) vilken gran vi ska ha. Och den ska vara vit. Så himla fint med vit gran, och så himla många jag sålt iår.......(ville oxå ha en iår men L skulle straffa mig med ett år till med fibergranen......*s*)
Sen åkte vi till Biltema, lämnade tillbaks nån grej som L hade köpt förut, och köpte en hållare till iPoden.
Ursäkta bildkvalitén, men min kamera på mobilen suger.....

Sen åkte vi till Media Markt och köpte ett PS2-spel till ungarna. Tekken 5. Nu sitter de och asgarvar, emellanåt hör man en arg Lowe: "men Alvin, hur gjorde du det där?!" Den killen har för mycket temperament......
Sen åkte vi hem. Senare idag ska jag hem till syrran och hjälpa henne att äta upp fikat som är kvar efter Jockes 30-årsdag. Man måste ju ställa upp, eller hur? *fniss*

Måste erkänna att jag åt lite extra på Ikea......


Både wienerbröd och cheesecake. L tog likadant och kvinnorna brevid oss vid bordet skrattade och sa att man måste dela med sig. *s* De undrade om vi unnade oss just idag, men jag erkände och sa att det här är vanlig standard när vi två fikar. Minst 2 godsaker var.....Inte undra på att man lagt på sig kilon !!!

Hmm, undra vad man ska laga för middag idag?

Kommentarer
Postat av: Lina

Vist är det fint med vit gran (vi har en :-) ) Men det var svårt att hitta vita lampor till....

Här blir det ugnspannkaka när Fredrik kommer hem från jobbet (jobbar till 17.00), för att försöka få Milton att äta lite...han har fått för sig att bara dricka mjölk och äta gula äpplen (om inte kakor bjuds förståss).

Ha en fortsatt trevlig söndag...och hoppas att kakorna smakar hos syrran :-)

Kram Lina

2009-01-04 @ 16:36:13
URL: http://fam.tennare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback