Skräck

Nu har jag fått en jämn färg i håret. Har dessvärre problem att få till frisyren igen... Det är nog en av anledningarna att jag inte trivs med kort hår. Allt jox för att det ska se bra ut. Men övning ger färdighet. Om några månader har jag nog fått in snitsen, men då har håret hunnit växa ut en bit. *s* Kan man få låna en frisör varje morgon, sisådär vid 7-snåret?

Mamma ringde nyss. Hon ska ha barnen på lördag/söndag medans jag roar mig på Ålands hav. Jag har en hemsk skräck för att gå på is. Jag får ont i magen bara jag tänker på det. Och nu frågar hon om barnen kan ta med sig sina skidor så att de kan åka på isen!! VA?!?!?! (de bor på Aspö och har is/mälaren vid huset) Jag som är så jävla hispig med is fick bokstavligt talat en isklump i magen......." Näe!! Det får dom inte!!" Men mamma är så pedagogisk, jo, det är så tjock is att de som pimplar får jobba för att lyckas få hål. Inget kommer att hända. "men sätt snöre runt deras magar så att ni kan dra upp dom om de åker i!" Jag kan inte hjälpa det. Jag kommer att vara så orolig att jag kan kräkas. Säkert, på riktigt. Men jag ska inte föra över min skräck på barnen. Klart att de ska följa med och åka skidor. Jag hatar bönor och fläsk- mina barn älskar det. Räkor är blääää- barnen älskar det. Jag är rädd för spindlar- barnen bär ut spindlarna när jag ropar.......Jag har alltid sagt att mina pojkar inte ska präglas på vad jag inte tycker om eller är rädd för. Och än så länge har jag lyckats. Jag ska inte ändra på det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback