Snö i drivor

Fy tusan vad med snö det kom idag!!!
Svårt att köra på vissa ställen där de inte hunnit ploga. Men det gick bra. Man är ju en skicklig förare. *blink*

Jag och barnen och syrran åkte till Ikea. Barnen hade tur och fick plats inne på Småland. (det bästa på Ikea, enligt barnen) Vi gick runt och tittade men hittade ingenting. Hämtade barnen efter typ 40-50 minuter och gick in på restaurangen. Köttbullar!!! *mums*  När vi gick ut så visade jag Alvin en lampa som jag kunde tänka mig i hans rum, för han vill ha en med kristall. Men sist jag visade så dög den inte. (herregud, han är 5 år och vill ha kristall. Kan ju inte köpa en äkta till en unge som ändrar sig om nåt år......*gah*)

bilden är från Ikeas hemsida

När vi kom hem så var det bara fram med snöskyffeln. Jag kan ju inte snöslungan så jag fick slita som ett djur!
Skottade i över en timma, och barnen fick en snögrotta på köpet. Världens största snöhög (kändes iaf som den var världsstor...) som de grävde ur och kunde krypa in i.De åkte även längdskidor. Vad roligt man har när det kommer mycket snö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback