Sportlovslunch

Jag fick nästan bassning av min käre L igår när jag berättade att jag fick ett halsband av min barndomskärlek när jag var typ 11-12 år. Han var så förskräckt att jag inte mindes!! Jag skäms! Och jag hoppas att S inte är lika förskräckt...då skäms jag ännu mera! (f´låt f´låt, men jag KAN bara inte minnas, hur mycket jag än tänker efter....)
Men jag minns ju så mycket annat av den tiden, så jag hoppas att det kompenserar.

Klockan 13 mötte vi upp L på Coop. Åt "sportlovslunch" för 110:- (för hela familjen) och sen shoppade vi lite barnböcker på rean. Jag köpte "emma, mias dotter",  fjärde delen av Asyl och Gömda osv. Har inte läst en enda av böckerna men ändå så måste jag ha alla delarna. OM jag tycker att de första böckerna är bra när jag väl läser om några år, så vill jag ju ha det komplett lixom! Och tycker jag inte att de är bra...so what?
Sen åkte resten av familjen hem och jag handlade lite grejs på ÖB. Fotsalt, fotcreme (fick blodad tand efter fotbehandlingen), presenter till Alvins kompis kalas på söndag, mat o hö till Mutti (ja, det är Alvins kanin vi pratar om) och smått å gott.

När jag kom hem nu så är hela köksgolvet fullt av en låååång och snirklig Flexitraxbana. Hur sjutton har de hunnit med det? Och ingen leker med det heller, för de tittar på Nickelodeon. *suck*
Själv så ska jag tvätta alla våra sängkläder tänkte jag. Dammsuga....Köpte fönsterputs på ÖB oxå, men det kommer vi att leja bort. Skönt att vi är eniga! När jag nämnde det sist så var L ute på 2 röda och putsade alla fönster. *s* Nu orkar han inte. Äsch, bättre att låta de som kan göra det. Det blir nog både bättre och går fortare.

Dags att ta tag i hemmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback