Mitt Liv

Man ska berätta om sitt liv och hur det såg ut för 20 år sen, 15 år sen, 10 och till sist 5 år sen. Så, då kör vi:

20 år sedan (1989):

Jag var 11, skulle fylla 12. Gick på Skallbergsskolan och det var nog där mitt liv förändrades. Jag var innan en blyg tjej...Läraren sa till mina föräldrar på ett kvartsamtal att jag minsann inte hördes på lektionerna. Vid nästa samtal så hördes jag för mycket! Jag blommade väl ut, eller hur man nu ska säga. Jag var helt plötsligt säker i mig själv och blev  tillsammans med den mest populära killen i klassen och det höll i 1½ år. *s*

15 år sedan (1994):

16 år gammal. Har börjat på Rudbeck. Är tillsammans med en småkriminell kille från Stockholm. Mamma gillar honom inte och därför förlovade jag mig med honom. Skolkade från skolan en hel del för att hänga i Sätra/Sthm. Åkte till rektorn pga för mycket skolk och fick ta igen lektioner med sistaårseleverna. Träffade en kille som var "vanlig". Tack vare honom så fixade jag skolan. No more Stockholm.

10 år sedan (1999):

Jag fixar körkortet! Tog 3 månader totalt. Bor i en tvåa på 74kvm på Erikslund med Lasse. Vi har varit tillsammans i 3 år och har våran hund Duke. En Staffordshire Bullterrier. Jobbar heltid på Twilfit där jag säljer underkläder. Har varit även där i tre år. Förlovade oss detta året.

5 år sedan (2004):

Jag har blivit fru (-01) och mamma. Har två söner, Lowe 2 år och Alvin, bebis (föddes dec -03). Ett helt nytt liv har börjat. Vi bor i villa i Hökåsen och trivs jättebra! Jobbar fortfarande kvar på Twilfit men är mammaledig. Spenderar dagarna hemma med killarna då ingen går på dagis förräns 2005.
 Börjar titta efter nytt jobb, och hittar det 2005.



Jag har säkert missat en hel del! Men det är det här jag kom att tänka på nu.
Roligt att tänka tillbaka....minnen.....


Kommentarer
Postat av: Populäraste killen i klassen =)

Kan inte låta bli att småle när man tänker tillbaka på hur det var! Jag minns också att vi höll ihop länge, men att det var ett och halvt år trodde (minns) jag inte. Tänk att vi var så mogna redan då ;)



Men jag minns att jag stal min mammas guldhalsband och gav till dig i present och fick sedan förneka å det kraftigaste att det var jag som hade tagit det! =)



/S



2009-02-25 @ 11:15:50
URL: http://mittlivsompappa.blogspot.com
Postat av: Pillan

asg

Vad skoj att du såg det här! Men ett guldsmycke har jag inget minne av.....fick jag verkligen det?! Fy vad sött av dig! (men taskigt mot mamma....)



Kram

2009-02-25 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback