Magens bästa vän

L har köpt magens bästa vän till mig. Det står åtminstone så på paketet......
Klumpen i halsen har minskat något. Magen låter med ett ylande o knorrande, men det kanske är positivt att den låter? Det gjorde den inte alls imorse när det var som värst.
Här är min kompis:



När jag åkte till jobbet imorse så hämtade jag ju upp Åsa. (jag kunde ju inte strunta i henne för då hade hon kommit försent till jobbet) och hon har världens noja för magsjuka. (värre än mig-helt otroligt) Så jag fick inte prata med henne i bilen för då kunde jag smitta. Jag frågade om jag fick andas och det fick jag- men jag skulle hålla tyst!
Kan inte låta bli att småle när jag tänker på hennes reaktion och hur hon sitter bortvänd med sina handskar över näsan o munnen......... Sen åkte jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback