Fettisdagen


Idag är det en av de bättre dagarna! Fettis-dagen! Det heter visst fet-tisdagen, men jag säger fettis-dagen. Man blir ju knappast slank å smidig av semlor. Man blir fet. Men mycket mycket nöjd efter en god semla!
Var lite orolig på jobbet och viskade till Åsa: "tänk om vi inte får semlor till fikat"! *lite smått panik i rösten*
På eftermiddagen kom Stefan och sa:
"vet ni vad det är för dag idag, tjejer?"
"ja, det vet vi!!!!" (jag hör själv hur desperat jag låter)
"jag ska till Hemköp å posta brev, ska kolla om det kan finnas semlor där"
"det gör det! Jag vet det!! Jag såg att de hade massor idag!!!!" (varför skrattar alla åt mig på jobbet just i detta nu?)
Och visst fick vi semlor. Lugnet la sig i min kropp, semlan slank ner och fettet la sig runt magen.......

Ska väl vara ärlig och berätta att jag var tvungen (och ja, jag var faktiskt tvungen !) att köpa med mig semlor på vägen hem för att barnen ville ha. Jag köpte så att alla delade, fick en halv var, för Lowe hade redan fått i skolan och L och Alvin äter inte mera. Och jag, jag klarar mig nog, har ju chokladkakor i väskan......( 3 för 18:- på Hemköp)

När vi ändå pratar onyttigheter så ska jag stolt berätta att det är träningsdax imorrn igen. Innan jobbet ska jag springa, och Åsa ska med denna gång. Kul! Har ju några månader på mig att få upp flåset. Än så länge är det inte på topp, men jag jobbar på det. I´m a working girl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback