småbarnsförälders dilemma

Båda barnen är och leker med kompisar. Lowe är väl hemma om ca en halvtimme då hans kompis ska på träning, och Alvin ska vi hämta senast kl 12.30.
Tänk vad lugnt och skönt det är när barnen är borta. Det är tyst.....och tråkigt! Nu har jag all tid i världen att plocka och städa, men jag vill inte. Jag sitter här och längtar tills de kommer hem igen. Tänk så man är!
L jobbar idag till kl 15. Får se om vi kan hitta på nåt då, alla tillsammans.

Imorgon blir det ju påskmiddag hos mamma! Syrran kommer med sin familj, brorsan och min morfar och vi. Ska bli mysigt att träffa alla samtidigt. Händer inte så ofta, typ bara när det är jul eller nån fyller jämnt.
Kanske ska vara lite smart och ta med mig kameran.

Jag har köpt vägg-stickers till min trapp, som jag ska sätta dit när den är renoverad.

Tycker att den var så fin. Och den kommer att synas så fort man kommer innanför dörren.

Visst är det snyggt?!?!


11 veckor kvar till semester! Vi har valt tidig semester i år. Eller ja, 3 veckor tidigt och 2 veckor sent. Ska försöka komma utomlands i början och den allra sista veckan är det inskolning för Alvin på skolan i förskoleklassen.

Och jag får nog de veckorna jag önskat, så det är ju bra! L har redan sitt klart och kan inte ändra, så skulle jag mot förmodan inte få mina första veckor så är det ingen gemensam semester alls, och då kan vi säga bye bye till resan.

Men nu har jag fått ett ganska säkert OK, så jag behöver nog inte vara orolig.

Vad tusan ska jag hitta på NU? Ojojoj, en småbarnsförälders dilemma, vad gör man när barnen inte är hemma? *s*

Ha en underbar dag i solskenet! Jag ska nog gå ut på altanen en stund.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback