påsktrafik

Nu är vi hemma igen efter ett besök hos mamma. Jag hämtade syrran och sen skulle vi bara åka och handla en blomma innan vi körde till Aspö. Innan vi ens hann till Hälla så suckade och stönade syrran över hur trånga byxor hon hade och att det var obekvämt. Så vi stannade på Hälla och handlade nya kläder åt henne på H&M. När vi var färdiga så var klockan redan halv två, och middagen var klockan 14. Bara att burna!

Syrran med sin stora mage, 4 veckor innan beräknat datum.

Det var en väldans trafik dit, som det alltid är när det är påskhelgens sista dag.
Det var ändå ok och flöt på rätt bra. Vi var framme typ tjugo minuter försent.
Det är alltid lugnt och skönt hemma hos mamma och Bosse. Vi fick god mat, en himlans massa godis och umgås med familjen. Bara att titta ut från verandan får en att koppla av.

min snygga bil fastnade oxå på bild

När vi sen åkte hem så var jag sååå lycklig att jag inte skulle till Stockholm. Jäklar vilken kö det var dit. Totalstopp mellan Sagån och Hummelsta. Även totalstopp mitt på E18, dubbelfiligt!!!

Stopp så långt ögat kan nå i mötande riktning, åt bägge hållen. Väldigt bra i min ritkning, tack o lov!

Nu har barnen lagt sig. Imorgon är det vanlig dag igen. Jobb, dagis och skola.
Ganska skönt, men ändå inte. Jag gillar det slappa livet utan att ha tider att passa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback