påskägg

Dagen började så himla skönt å lugnt. Barnen var uppe vid 7 men lät sina föräldrar få sova till kl 9. Då gick jag upp för att kissa, och ropade sen "alla som vill kramas kommer till min säng!!" och sen var det kramkalas!!! Mysigt!
Åt en lugn och skön frukost, tittade samtidigt på Törnrosa på Disneykanalen. Jag har faktiskt inte sett den förut!

När tv-tittandet var över klädde alla på sig och sen tog vi en cykeltur. Hubborundan! Kändes riktigt långt.....men jag ska ta mig tusan prova den, SNART! Och Lowe cyklade i hög fart utan problem, så han kan få följa med mig då. Alltid skönt med sällskap. Cyklade till Isjörnens lekpark på vägen hem och barnen fick leka av sig lite. Träffade kusinen Adrian som åkte rutschkana med pappa Jocke som övervakare.

Och det viktigaste idag har vi gjort. GODIS! Vi åkte till Coop och handlade, killarna betalade själva med sina hundralappar som de fick av grannen Margareta. Vi köpte en fin påskgrupp med blommor åt henne, som vi gick över med när vi kom hem.  Och när vi kom hem så stod det en påse på trappen. I den låg det 2 påskägg med ägghalvorna i varandra, så man såg godiset alltså, och sen celofan runtom med presentsnören. Det var min käre pappa som kommit oanmäld (som vanligt) och hade lämnat ägg till barnen. Att han inte kan lyfta luren och se om vi är hemma först, för det är såå många ggr som vi inte är hemma och missar honom. *suck*

Vi tittade på Grannfejden igår på tv, och vi är sååå himla glada att våra grannar är guld värda.
Tyvärr så åkte våra andra grannar iväg strax efter jordbävningen i Italien var, och deras dotter bor där med sin familj, så jag hoppas att det verkligen inte har hänt deras familj något! De brukar alltid säga till om de ska iväg, även om det bara är några dagar.....

Nu håller L på i köket med att laga en påsklunch. Det blir köttbullar, prinskorv, sillar,gräddfil, potatis, påskskinka, ägg....ja allt man vill ha på ett påskbord! I loove påskmat! (tur att man får äta denna goda mat en gång till efter julen...)
På måndag ska vi på middag hos min kära mamma och hennes Bosse. Mina syskon kommer och även min morfar.

Nu ska jag och barnen måla påskägg innan maten!
Och efter maten......

Ikväll blir det repris av gårdagen, vin med goda ostar och kex.
Jag börjar mogna till mig....*s*

GLAD FORTSATT PÅSK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback