planeringsdag

Japp, idag är både skolan, fritids och dagis stängt. Vi sitter å slappar i soffan, barnen och jag. De har pyamas på och tittar på Madicken ¨på Barnkanalen. Tur att det finns barn-tv på mornarna. Killarna brukar vakna vid 6:30 och då går de och sätter på tv:n och låter mamma sova en stund till. Men bara en liten stund, för de brukar börja bråka efter ett tag. *syskonkärlek*
 Just denna morgon vaknade jag första gången av Hardrock Hallelujah, andra gången var det brandlarmet som gick och det är ju kopplat till SOS, så de ringde upp.....och sen spelades Guns´N´Roses på hög volym från Lowes rum. En perfekt och avkopplande start på dagen *s*.

Alvin har fortfarande hosta och snuva, men är betydligt piggare idag. Ringde till öron-näsa-hals för att se om Alvin fortfarande stod kvar på listan med kort varsel och det gjorde han. Men han hade fått en "rktig" op-tid nu! Torsdagen den 16 oktober ska han ta bort halsmandlarna och körteln bakom näsan. (antar att det är polypen). Skulle förmodligen få hem den lappen i brevlådan idag. Nu hoppas jag bara att Alvin kan hålla sig frisk! Den ungen har en förmåga att strunta i mössan och knäppa upp jackan fast det är skitkallt ute.......Jag har sagt till dagispersonalen att kolla honom när de är ute, men likt förbannat har mössan legat på hyllan när L har hämtat honom. (då är de ute)

Nu ska jag ta hand om morgonens disk och sen plocka in två korgar med ren tvätt i alla garderober.


Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback