FÄSTING!!!

Har nyss hittat en fästing på Alvin!!! Trodde först det var en platt spindel strax utanför armhålan på baksidan mot ryggen. (platt spidel, låter som om jag vore pucko) När jag insåg att det var just en fästing så gick jag till grannen och frågade hur jag skulle ta bort den- dra rakt ut eller vrida?? Provade sen på Alvin, ett tappert försök, men han blev hysterisk! Då kom våran bästaste granne Åke till undsättning (han hörde väl skriken) och hjälpte mig. Jag fick tvångshålla Alvin medans han försökte få grepp på det äckliga krypet...inte lätt eftersom Alvin var som en hal ål och skrek så hela Hökåsen hörde. I alla fall våran del "på andra sidan spåret". Men det gick!! Äcklet är borta......*puh*

Och när man har haft en fästing för länge så sväller läpparna....titta bara!
 


HAHAHAHAHAHAHA.........HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..........

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch och blää, hade stackars Alvin också en fästing??? Hittade ju en på lilla Malva i går :-(

Kram

2008-09-27 @ 12:03:13
URL: http://fam.tennare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback