söndagsmorgon *gäsp*

Barnen lyckades få upp mig ur sängen till slut, Har varit uppe en halvtimma, och guuuu´så skönt att de börjar bli så stora! De har varit uppe sen kl 6 och tittar på tv, och sen har de gjort frukost själva. (rostat bröd med marmelad o ost).
Då inser man hur lyxit jag har det. Inga vaknätter...ingen kolik....(för visst har tankarna funnits om man skulle ha ett syskon till) Samtidigt har åren gått så himlans fort, det var ju inte längesen man hade små nyfödda pojkar, så det skulle ju gå minst lika fort om man skulle slå till ;-) Men jag har en bromskloss som heter L. Så här blir det minsann inga fler arvingar.

Idag vill pojkarna ta sina bobbar till gropen. Jag tror att det behövs lite mera snö, nog för att det finns, men just i gropen är det så mycket grus o sten som sticker upp...Istället ska vi ner till bibblan och lämna tillbaka Lowes böcker han lånat med skolan. Såg att de öppnar kl 13. Då slutar ju L på jobbet, så då kan han kanske följa med..... Lowe vill inte ha fika på stan, han vill ha kinesmat istället. Inte så dumt.......

Snart kommer syrran över med "jultidningar" som jag köpt av hennes grabb. Kommer inte ens ihåg vad jag köpte!
Det blir en liten surprise. Har handlat av en annan pojke oxå, som jag inte heller kommer ihåg vad jag köpt av, men han har inte hört av sig än så länge.
Vi (jag o syrran) har bestämt att vi ska handla julklappar åt alla vuxna i alla fall i år. Förra året var det första året som vi viuxna inte handlade åt varandra. Det var den tråkigaste julen på åratal!!! Någonsin, ska jag kanske säga!
Så då kom vi på den smarta idén att vi sätter en maxgräns på vad det får kosta till oss vuxna. Det spårade kanske ur de sista åren, det blev dyrare och finare hela tiden. Jag köpte strykjärn och kaffebryggare osv och fick en superdammsugarë. Ja ni vet,, det blev ju ganska kostsamt till slut...... Nu gör vi ett nytt försök, med måtta!

Nu ska jag sätta på tv-spel till grabbarna. En spelar ps2 och en spelar x-box. Blir lugnt i huset ett tag till *ler*

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vad jag längtar tills mina buskottar blir så pass stora att de reder sig själva på morgonen!!! Själv har man varit vaken sen kl 05.05 :-(

Mmmm, gott med kinamat! Det var länge sedan...

Kram

2008-11-23 @ 10:54:43
URL: http://fam.tennare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback