förtroligt samtal

Nu har jag precis lagt Alvin för natten. Tänk vad barn funderar mycket....

Alvin: "mamma, du kommer att bli skrynklig och dö när jag blir stor......då kommer jag att gråta"
Jag: "men då har du en egen familj att ta hand om, en fru och några barn"
Alvin: "men tänk om jag inte hittar en fru!"
Jag: "jo, du kommer att hitta en, det kommer att finnas många tjejer som vill gifta sig med dig"
Alvin: "och då får JAG bestämma vem jag ska gifta mig med"
Jag: "ja, älskling. Det är det bara du som kan bestämma. Det kan inte mamma bestämma"
Alvin: "då ska hon se ut som dig, och ha likadana lockar i håret"

Tänk vad barn är underbara. Jag önskar att jag kunde stanna tiden och ha dom så här små, nyfikna och kramgoa för resten av livet!!!

underbara goa unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback