Alla Helgons Dag

Idag har varit en händelserik dag. Vaknade vid 6-snåret som vanligt av att Alvin är pigg och frågar om "bompa" har börjat. Låg och sov av och till fram tills 8, då jag motvilligt gick upp. Det var ju så himla fint (men kallt!) väder idag så man vill ju få ut mycket av det! Åt en rostmacka och sen klädde vi killarna varmt så de kunde vara ute medans vi bytte däck på bilarna.
L byter däck på min bil

Här är buskottarna i solskenet



Efter det var vi och handlade LÖRDAGSGODIS! Men L förbjöd både mig och barnen att äta det innan lunchen kl 14. Han satte nämligen in en kalkon i ugnen imorse och vi hade bjudit in gäster. Inte vilka som helst heller, utan min underbara vän Veronica med familj! Det blev en himla massa mat och efterrätt. De hade med sig en hel påse med lösgodis (vit genomskinlig plastpåse), men jag skickade med allt när de skulle hem sen.

Sen har vi varit på Hovdestalund och tänt ljus hos barnens farfar och farbror. Alvin fick längtan efter farfar och tjatade att han saknade farfar och snyftade mellan raderna. Lille gubben,
Sen åkte vi till farbror Kenny och åt god mat. Barnen åt svart pasta med flugor i och vi vuxna fick lax o röding med klyftpotatis o sallad. Ruskigt gott! Barnen gick runt och "trick or treat":ade och kom hem med en kasse med godis och pengar (!). De var 5 stycken och fick en tjuga var. Alvin ville inte följa med, så han fick pengar av L istället. Sen gick barnen "spöktåget" i skogen utanför, himla spännande med stora vita lakan springandes! *s*

Kom nyss hem och barnen åkte i säng direkt.
Småäter godis fast jag egentligen är mätt. Är ganska trött, och hoppas på en sovmorgon imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback