vuxen?

Jag jämför mig med hur jag  var för några år sedan, alltså innan barnen kom. Då sov jag som ett barn själv vid den här tiden. Nu har jag varit vaken ett tag, gjort frukost åt barnen, tagit fam kläder åt dom, skjutsat till skolan/dagis, hunnit hem och diskat upp efter oss och nu ska jag snart sätta mig i bilen och åka till jobbet. Fan, jag har ju blivit vuxen!
Känner mig fortfarande som 20 (högst!) och trodde väl att livet skulle bli likadant fast det skulle komma barn in i bilden så småningom......men ack så fel jag hade! Men sen tänker man efter, och allt är ju mera värt nu. Vad är väl lyckan att ha 2 friska fina barn som älskar en villkorslöst, mot att ha ett one night stand som älskar en några timmar? ;-)  (obs! ironi!)
Haha, jag saknar mitt gamla liv ibland, men jag ångrar ingenting! (eller jo kanske, saker jag kunde gjort annorlunda då, men sånt är livet. Man lär sig av sina misstag)

Nu ska jag burna till jobbet!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jaa, du jag har funderat jag med.. inte är vuxenlivet som jag trodde. Eller föräldralivet. Det är så mycket... hmmm... mer värdefullt än jag trodde på något sätt. Den oändliga kärleken till sina barn. Wow! Men visst kan jag ibland önska att jag fick vara 20 igen... bara ett tag ;)

Kram!! /Milla

2008-12-17 @ 20:05:01
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Stefan F

Två reflektioner:

1. Märkligt att man inte känner sig gammal. Jag tycker också jag är ungefär likadan som jag var för många år sen (men inte som jag var när vi kände varann). Konstigt att man hela tiden gått och trott att man kommer känna sig äldre sen...

Går förbi en gymnasieskola på vägen till jobbet varje morgon, och ibland, för en sekund, kan jag längta tillbaka till den tryggheten. Men snabbt kommer verkligheten tillbaka och man minns att det var ingen dans på rosor det heller...



2. Jag sticker ut hakan (till alla som inte har barn) och säger att man vet inte vad kärlek är tills man upplevt kärleken till ett barn. Den är nåt helt annat. Finns inget som mäter sig med det!



Ha en god jul, kanske ses vi på Ica i Hökåsen ;)



2008-12-17 @ 22:07:01
Postat av: Stefan F

Två reflektioner:

1. Märkligt att man inte känner sig gammal. Jag tycker också jag är ungefär likadan som jag var för många år sen (men inte som jag var när vi kände varann). Konstigt att man hela tiden gått och trott att man kommer känna sig äldre sen...

Går förbi en gymnasieskola på vägen till jobbet varje morgon, och ibland, för en sekund, kan jag längta tillbaka till den tryggheten. Men snabbt kommer verkligheten tillbaka och man minns att det var ingen dans på rosor det heller...



2. Jag sticker ut hakan (till alla som inte har barn) och säger att man vet inte vad kärlek är tills man upplevt kärleken till ett barn. Den är nåt helt annat. Finns inget som mäter sig med det!



Ha en god jul, kanske ses vi på Ica i Hökåsen ;)



2008-12-17 @ 22:08:29
Postat av: Stefan F

Två reflektioner:

1. Märkligt att man inte känner sig gammal. Jag tycker också jag är ungefär likadan som jag var för många år sen (men inte som jag var när vi kände varann). Konstigt att man hela tiden gått och trott att man kommer känna sig äldre sen...

Går förbi en gymnasieskola på vägen till jobbet varje morgon, och ibland, för en sekund, kan jag längta tillbaka till den tryggheten. Men snabbt kommer verkligheten tillbaka och man minns att det var ingen dans på rosor det heller...



2. Jag sticker ut hakan (till alla som inte har barn) och säger att man vet inte vad kärlek är tills man upplevt kärleken till ett barn. Den är nåt helt annat. Finns inget som mäter sig med det!



Ha en god jul, kanske ses vi på Ica i Hökåsen ;)



2008-12-17 @ 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback