världens bästa mamma

Jag vaknade inatt kl 2 att jag hade ont i halsen. Gick upp och tog en halstablett (en sån som bedövar lite) och sen kunde jag somna om efter ett tag. Det har känts ok på jobbet, men nu på kvällen så gör sig smärtan påmind igen.
Jag hoppas att det inte blir mera, utan försvinner lika snabbt som det kom

Vet ni, jag har världens bästa barn. I tid och otid så får jag komplimanger: du är så fin, mamma. ditt hår är så fint, du är världens bästa mamma........ och hur bra känns inte det?! De kan få mig glad fast jag just då känner mig som en risig gammal sjukling. Tänk att barn på 5 år och 6 år vet vad som värmer en annan människas hjärta. Ganska imponerande! Tänk om deras far var lika duktig med komplimanger ;-)
Jag är värdelös på komplimanger och fina ord. Är ingen romantiker direkt (har jag aldrig varit, mera "pang på rödbetan liksom). Men det känns ju lite sådär att börja med sånt NU, efter 12 år med samma karl.....han vet ju inget annat. *s*

Nu är det bara 9 dagar kvar till julafton. Är ledig 1 dag till dess. Och den dagen ser ut som min förra lediga dag. Alvin hemma och kiropraktorbesök. Men bara att slippa vara trevlig mot alla (även om de själva är surpittar) och inte ha stressade människor som flåsar en i nacken så känns det bra ändå.
Imorgon bitti ska Alvin till tandläkaren kl 7:50. I samma hus som jag jobbar. Så Lowe måste lämnas i skolan kl 7:30, ner på stan, åka tillbaka till Hökåsen med Alvin, in till stan igen och jobba. Vojne vojne...... Bara jag kommer ihåg att vi ska dit när jag vaknar, för jag har minne guldfisk.

*blubb blubb*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback