kladdkaka och diskmaskin

Godmorgon kära vänner!
Jag skrev inte mera igår som jag hade tänkt, för jag .......eh.........åt för mycket.
Jag gjorde en dubbel sats kladdkaka för jag hade ingen vanlig form. Och när den kakan var färdig så åt jag upp nästan halva (alltså en vanlig normal kladdkaka- en HEL vanlig kladdkaka!). Sen gjorde jag middag till familjen, korv och makaroner, och åt även det. Så när Alvin la sig klockan 19 så fick han ligga i min säng och jag låg brevid- illamående och spyfärdig. Så typiskt mig, ögat vill mer än vad kroppen kan klara av.

Sen gick jag upp en stund igen för att vara social med L, men han somnade kl 21. (skitkul) Så jag satte mig vid datorn och skulle blogga lite, men då var det fel på uppkopplingen. Så jag gick oxå och la mig, men lyssnade på min iPod och skrev lite i filofaxen. Och då hittade jag tiden som jag ska vara hos kiropraktorn! Vilken lycka! Jag hade inte en susning, men nu vet jag. Kl 14:45 *pip*. Syrran tar barnen en stund då. Vad bra!

Sen fick jag reklam idag. Jag har ju velat ha en diskmaskin sen våran förra gick sönder. Men L är emot det, för han tycker att det är mycket bättre utan. (han tycker att all disk blir stående i maskinen när den är ren, och det är ett irritationsmoment. Och visst är det skittråkigt att plocka in i skåpen......men det är skittråkigt att diska för hand oxå!)
Och NU såg jag en jag vill ha!! Jag ringde L på jobbet.
Jag: heeeeej
Han: hej. Vad vill du köpa nu? (han hör på nåt konstigt sätt på mitt tonfall)
Jag: en diskmaskin......eh.....det är rea.....
Och vi kom fram till att han ska titta på bladet när han kommer hem från jobbet så kanske vi kan köpa den. Jippiee!
Och samtidigt så kom vi fram till att han skulle åka och köpa en pulsklocka med varvräknare osv till syrrans kille som fyller 30 på nyårsdagen. (ja, hon gjorde ett klipp då han fyller 30 och hon 38 *s*)

Bara några dagar kvar på det här året. Jag har inget nyårslöfte som ska hållas, men jag ska försöka att ta tag i att ta hand om mig själv. Träningen ska tas upp ordentligt nu. Och jag ska försöka att inte äta så mycket sött. Jag ska inte röka. Men nåt glas (eller en flaska) vin då och då är helt ok. Börjar redan i februari på våran roliga kryssning med Milla och Fredrik. Jag ser verkligen fram emot den. Kanske en karaoke, Milla?!! *s*

Nu ska jag göra mig iordning för besöket hos Johanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback