tomte/tomta

Vi har varit ner på stan nu på kvällen och skulle in på Claes Ohlson. Jag såg på håll en tomte som gick in vid Global Living, så barnen sprang ditåt i förväg för att kika. När vi kommer fram så kommer tomten precis ut igen och Alvin skriker "Heeeeeeeej!" och tomten svarar hej tillbaka, med en ljus tjejröst (!). Så L säger " vilken ljus röst tomten har..:" och skrattar. Sen tar tomten upp en mobil och börjar ringa. Det såg så himla komiskt ut. Men det bästa var när vi kom ut från affärn igen, då går hon omkring och lyfter på skägget för att kunna stoppa in ciggen i mun! *asg* Jag fick mig ett riktigt gott skratt. Och vilket fint budskap till alla barn: Tomten är en skäggig kvinna som röker!

Själva skolavslutningen var jättefin. Barnen gick klassvis till skolgården i mörkret med sin fröken som bar en fackla. Lite tal av rektorn (hörde inte alls vad han sa) och en tomtekör som sjöng lite julsånger. Sen fick alla gå till sina klassrum och barnen fick varsitt julkort och skulle krama fröken. Men inte Lowe, inte! Han röck åt sig kortet och vände på klacken. Och ändå så kom det fram att ett barn hade önskat sig en burk med pussar, och då sa flera i klassen "det var Lowe" och då blev han generad och sa att han skojade....*s* Så typiskt min lille casanova. Hans stora kärlek Hanna som är dubbelt så gammal (hon går i 6:an) kom dit och de kramades en stund. Så söta så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback