*snörvel*

Å vad det svider runt näsan!!! Jag hatar det här.....*snörvel*. Jag tror inte att det är barnen som smittar mig (för de är hur friska som helst) utan det är nog alla äckliga pensionärer på jobbet som hostar å nyser i näven innan de gräver upp sina pengar och ger dom till mig. *blääää* De hostar rakt ut utan att hålla för munnen, och har rinnande snor som hänger utan att de märker det själva. Och sen får jag dras med skiten. Tack för det!

Nu har jag gått å snålat senaste veckan för att lönen verkligen tagit slut. Idag när jag är ledig så ringer min chef (som vet hur jag handskas med mina egna pengar) och frågar om jag vill ha ett förskott på 10 papp imorgon. Ja tack! Resten får jag på måndag. Vad bra! Då kan jag börja shoppa igen *s*. Men jag vet...jag ska ta det lugnt, inte handla för mycket onödigt osv. Men grejen är att jag inte tycker att jag handlar onödiga saker.....Jag har som tur är oftast Åsa med mig på lunchen som stoppar mig "Pernilla, behöver du verkligen det där? Jag tycker du ska vänta."  Och jag vet inte om jag sagt det rakt ut förut, men Åsa, jag är så himla tacksam att du är mitt andra samvete! Love you! *smack*

Om 50 minuter är det Lowes första skolavslutning. L ligger under min bil och fixar nåt läckage från spolarbehållaren. Jag hällde i 4 liter, men kunde lika gärna ha hällt ut skiten på gräsmattan....Hoppas han får nån ordning på det, särskilt nu när rutan blir så skitig så fort man åker några meter i det här taskiga vädret.

Ska ner på tomtenatta efter avslutningen. Barnen ska lämna sina önskelistor i tomtens brevlåda.
Mysigt.

Dags att snart åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback