HURRA HURRA HURRA



nybliven 5-åring
Idag fyller min minsta kille Alvin 5 år!
Fattar inte vart åren tar vägen....*harkel* Han har haft en jättebra dag (enligt honom själv) som startade med paketöppning i sängen. Nu är det mycket Ninja Turtles som gäller, och som tur var så fick han en del sånt.
Sen har han blivit firad på dagis. Och jag slutade tidigare idag (15:30) så vi hann fira honom hemma oxå. Då kom morfar å Monica och moster och kusinerna över på tårtkalas. Det fick bli en köpt chokladtårta, precis en sån som Alvin önskade.

Lite pinsamt att berätta, men jag var duktig och bakade en tårta igår kväll så det skulle vara klart idag tills vi kom hem. Det jag inte visste var att marängbottnar smälter.....(!!!!!) så imorse så skrattade L när han öppnade kylen. Jag har aldrig gjort tårta med marängbotten förut, så hur ska man då veta?!?!?! *s*

Så här ser en Ninja Turtles- galen 5-åring ut:


Nu har jag bara 1 enda dag kvar att jobba innan jag får ledigt!!!!!
Det är min 7:e dag i rad som jag jobbar nu. Åtta dagar i sträck är rätt så saftigt, särskilt med det trycket som är nu innan jul. Samtidigt går ju dagarna fort. På fredag är det dags för julbord!!!! Ååååååå, vad gott det ska bli!

Nu ska jag koppla av framför tv:n, för nu är det lugnt å tyst i huset.
(ja, barnen sover)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Grattis till Alvin!! Stora killen. 5 år! Kram från oss

2008-12-02 @ 22:56:34
URL: http://gnarpy.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Grattis till Alvin!! Stora killen. 5 år! Kram från oss

2008-12-02 @ 22:57:10
URL: http://gnarpy.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja maränger håller inte :-( Tråkigt att lära sig den vägen

2008-12-03 @ 19:47:34
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback