Blaj

Å så himla skönt att vara ledig i 2 dagar framåt.
Jag skulle passa så bra som lyxig hemmafru. Med ett kontokort som det bara var att shoppa på, obegränsat. (räkningen ser jag självklart inte ryken av....) Man måste ju ha nåt att göra på dagarna när barnen är i skolan, så fika och shopping blir väl hobbysarna.

Äsch, man ska inte klaga. Jag har det bra (fast jag får betala mina räkningar själv). Jag har ett eget hem, ett fint hus med stor trädgård till barnen. Jag har en man (som oftast är bra att ha, inte alltid, men ofta), bil, arbete med ok lön.......och underbara barn! Idag var jag in på Thulins och de har ju en bedårande liten Svea-jacka i stl bebis. Jag sa att " ska man behöva skaffa en liten till för att få köpa en sån?" Och visst vore det mysigt, men vilket JOBB! Men så mycket man får igen av en liten (som allt för fort blir stor). Men vi har fyllt våran kvot med barn, annars får jag byta karl. Det är säkert typiskt kvinns, att alltid ha en liten längtan efter en bebis. Att snusa på, att gosa med och att kånka på.
Särskilt när man ser dessa underbara små minikläder!

Jag är så himla trött nu att jag bara blajjar. Imorgon jobbar L från kl 6. Hoppas att barnen är tröttmössor och sover länge. I alla fall till 7. Det är länge. För att vara dom. Ser fram emot två trötta tonårskillar så småningom. Då ska de får igen, kl 6 på morron. *hehehe* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback