Dagen efter midsommarafton.

Nu har jag skaffat mig en blogg! Ska försöka uppdatera så gott det går... Jag har annars fullt upp med mina 2 heltidsjobb ( tvåbarnsmamma och jobbar i butik). Och så måste jag varje dag logga in på Familjeliv ( ja, jag är beroende) och Popomundo. Men som sagt, jag ska göra så gott jag kan!

Ska berätta om midsommarafton:
Gårdagen var jättetrevlig. Jag började med en promenad. Plockade prästkragar i syrrans trädgård. När jag kom hem så gick jag och pojkarna och plockade lupiner och hundkex. Vi fick ihop en fin bukett som vi satte i vas.
Klockan 14 var vi på Anundshög och tittade på midsommarstång och pojkarna red häst. Fiskdammen fick vi inte heller glömma!
Sen for vi hem och efter en stund kom Fredrik & Milla med deras barn. Det grillades och var mysigt, såå gott och såå mycket åt vi. Jag o Milla tog in på snacksen och sen hade vi barnen tättrafikerade tills skålarna var slut. Och sen blev det jordgubbar med glass och kanelbullar. Man kände sig ganska uppstoppad med all mat, så jag o Milla tog en promenad.
Barnen lekte helt otroligt bra tillsammans hela dagen. Tror inte att de bråkade en enda gång!
Vid 22-tiden åkte gästerna hem och barnen åkte i säng. Alvin vaknade kl 9.20 idag!!! Det har aldrig hänt att han sovit så länge......Vi borde fira midsommar lite oftare

Såg på väderprognoserna på tv nyss, och hela veckan ser ju regnig 0och grå ut. Inte någé vidare semester då heller .Jag brukar sällan lyckas pricka in sol och värme......

Vi hade i alla fall tur med vädret i Vimmerby tisdag-torsdag. Det var strålande sol och varmt. Barnen hade jätteskoj och det hade även vi vuxna. Det regnade faktiskt på torsdagen, men då skulle vi ju ändå åka hem! *ler*
Alvin träffade sin älskade Pippi, och alla de andra figurerna. Jag tror att Lowe gillade Karlsson och Bröderna Lejonhjärta mest, men det var nog Alvin som var mest begeistrad. (stavas det så?)

image1

Om 4 dagar fyller jag år. 30 närmare bestämt! Shit! JAG?? 30???!! Låter ju helmysko. Men barnen är ju redan 5 år och 3½ år, så då borde ju jag oxå ha åldrats... Har öppet hus på självaste födelsedagen, och en liten bjudning för vänner på lördagen. Ser jag fram emot! Då är mamma barnvakt åt mina små grabbar.
Nästa år fyller mamsen 60 år. Vad ska man hitta på då, tro??

Ha det!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback