Föräldrasamtal

Idag har L varit på föräldrasamtal i skolan för Lowe. Jag blev så glad när jag fick höra allt beröm. Han har varit disträ i skolan och tyckt att lyssna inte är det roligaste, men nu har det vänt. Han fick 34 rätt av 34 möjliga på senaste testet som de gör för att se hur barnen ligger till. Yes! (att jag ordnade med dagis och skickade L till samtalet IGÅR är en annan femma *s*)

På karaten idag så gav Lowe en äldre kaxig kille vad han tålde, och den killen ändrade attityd sen. Han har en förmåga att ge sig på de mindre med kommentarer osv, så det var himla skönt att Lowe satte honom på plats!
Först hade Lowe varit lite ledsen, men det ändrades till ilska och sen var det kört för den andre. DET är min kille! *stolt*

På kvällarna nu så skriver jag ord på ett papper och Lowe läser. Idag fick jag en chock när jag tänkte vad jag skulle hitta på, för då sa han att jag kunde ju skriva "f*tta". Jag bara gapade och han frågade "vad betyder det, mamma?"
Jag förklarade vad det var och han lovade att inte använda det ordet. Får se hur länge det håller. Bara att inse att när barnen börjar skolan så kan man inte välja vad de ska lära sig......

Har lite skoj att se fram emot nu innan sommaren. Den 19:e ska jag på utbildning i Arlanda stad. Den 7-9 juni ska jag till Varberg på utbildning. Sen är det semester!! Den är välbehövlig, I´m in big need of semester!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback