syster ysters födelsedag

Min kära syster fyller 37 idag. Ska snart dit med Lowe och gratulera. Alvin som ska undvika andra människor i en veckas tid får stanna hemma med pappsen. Har köpt fina glas som jag själv tycker om. Hoppas att hon oxå tycker om dom. Det är de i  orange/gult som jag köpt. Blått passar inte alls i deras kök...


Jag själv är såå himla förkyld. Precis det jag INTE ville nu när Alvin är infektionskänslig. Fattar inte vart allt snor kommer ifrån (fräscht va?) och nyser å nyser å nyser.....*blä*
Skönt att jag är hemma imorrn oxå (vab) så att jag hinner bli lite piggare, förhoppningsvis.
På tisdag börjar det ordentliga slitet på jobbet. Julsortimentet kommer! Ja, ni läste rätt, JUL! Och det är inte lite som kommer. Det är ett rent meck och slit för att få in allt på lagret. Sen blir det kvällsarbete för att få in allt i datorn, få in det ordentligt sorterat så man hittar det sen, skriva prislappar osv. Allt ska väl upp i butik till Allhelgona tror jag.
Allhelgona, ja.....då ska vi åter till barnens farfars (och farbrors) grav och tända ljus.... Att jag skrev farbror i parentes är för att varken jag eller barnen har träffat honom, så det är ju farfar vi har i minnet när vi går dit. En tragisk historia med en ung kille som dog på en oljeplattform för många år sedan. Önskar att jag hade träffat honom, för jag har bara hört gott om honom.

Men nu ska vi rycka upp oss! Solen skiner, det är skaplig temp ute och snart är det ju kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback