Hemma igen

Igår morse var jag och Alvin på sjukhuset kl 7:30 på morgonen. Fick efter läkarundersökning ett eget rum på avd.64. Där tittade vi på tv medans vi v'äntade på operationen. Delade rum med en pojke på 4 år som skulle ta bort mandlarna.
Sjukhusclownerna kom och sa hej, men Alvin var så blyg. Bara gömde sig bakom mig och småkikade lite....


När de hade gått iväg till andra barn så fick Alvin en liten blå tablett. Efter en stund så fick han eld i baken! Han jagade clownerna när de kom tillbaka och var alldeles hyper! ojojoj.......Sköterskan (fast det var en kille) på avdelningen sa att Alvin blev påtänd, det var en smärtstillande tablett som verkar i 12 timmar. *s*
När klockan var 11:45 var vi på operation och klockan 12 lämnade jag min tappre soldat sovandes till läkaren. Han var såå duktig att dra i sig gasen från masken, så de var rikigt imponerade! Och som vanligt gick jag därifrån med tårarna rinnandes..............
När klockan var 13:10 kom sköterskorna och sa att han var klar. Gick in på uppvaket och då vaknade han precis. Och han grät- och jag började oxå gråta. Fy vad hemskt när man ser sitt barn ha så ont! Han fick morfin och lugnade sig ganska snart. Resterande av dagen bestod av gråt, sömn och en massa blodkräkningar. Inte alls roligt.
Idag var han mycket piggare, men har ont. Han tycker allt smakar äckligt så medicin är inte lätt att ge. Samtidigt gör det ju ont att svälja ner det, och det vet han ju! Inte lätt att lura pojken heller nu när han är så stor.
Nu är vi iaf hemma, efter att läkare kollat till Alvin. Han har lite feber och går den upp så ska vi åka tillbaka. Och självklart om han kräks blod. Håll tummarna att allt går smidigt och snabbt!

Det svåraste av allt måste ändå vara att hålla honom lugn i 2-3 veckor! Inget springande o ansträngande.....
GOOD LUCK!

Kommentarer
Postat av: Cathrine H

Åh, vad skönt att det gick bra!!! Har undrat sååå! Ha en trevlig helg! /cat

2008-10-17 @ 19:08:28
Postat av: Lina

Åh vad underbart att höra att allt har gått bra... Usch förstår att tårarna har trillat, de trillar på mig bara jag läser om det!!! Aldrig roligt att se sitt barn lida :-(

Varma kramar

Lina

2008-10-17 @ 22:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback