You´re in the army now....



Man kan nästan tro att lille Alvin är kamoflerad. (stavas det verkligen så?) Har man haft kalas med ansiktsmålning så får man räkna med lite kladd, men får barnen presenter i form av ansiktsfärger med sig därifrån, så blir det lite knas......
Efter kalaset åkte jag och barnen till en sportaffär på Hälla, typ bara några hundra meter därifrån. När jag stannade bilen och skulle öppna bakdörrarna så Alvin ut så här:


Man kan nästan tro att han är en galen student med vapen och krigsmålning, men det är bara en snäll liten 5-åring med för mycket ansiktsfärg och Ninja Turtles-svärd. Helt ofarlig.
Annars var kalaset riktigt lyckat. Barnen var nöjda och Alvin var supernöjd med sina presenter. Vilken tur han har att hans kompisar har koll!

Jag har varit duktig och bakat knäck nu på kvällen. Eller duktig var väl kanske att ta i.....för de ser inte ut som de brukar. De var så himla ljusa..... Ska smaka sen när de har stelnat till sig. Annars får jag väl göra om det!

Idag är det lucia. Jag har inte sett  nån som lussat, förutom tv-hallåan på Bolibompa imorse. Men det är ju bättre än ingenting alls. Alvin hade sitt luciafirande på dagis i torsdags, vilket jag missade. Men jag såg det på film, och han var såå duktig att läsa vers.
"när fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan"

Trevlig luciakväll!


Kommentarer
Postat av: Milla

Hahaha, ja mina ungar såg likadana ut kort efter kalaset s. Men kul hade dom!

Roligt att presenterna blev bra.

Kram! /Milla

2008-12-14 @ 12:20:14
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback